Consells per utilitzar Twitter (Segona Part)

Fa uns dies, us donàvem els primers consells de com utilitzar Twitter d’una manera eficient i responsable per a les vostres marques, negocis, productes, etc. Ara us seguim donant petits consells per a fer més fàcil el vostre dia a la xarxa social amb més de 4,9 milions d’usuaris l’any 2018 a l’estat Espanyol.

Accions a realitzar

1. Informació personal. No donis més informació personal de la que correspon en els teus perfils. La teva vida privada només és això, vida privada i per tant, aneu amb compte amb el que publiqueu de les vostres dades.
2. Pregunta – Resposta. Si tens dubtes només has de preguntar, Twitter és una gran comunitat on tothom està disposat a ajudar-te, si tens un dubte pregunta i obtindràs respostes. Igualment, has de ser generós, participar i respondre aquells dubtes d’altres usuaris que poden ser d’utilitat, no tinguis vergonya de mostrar el que saps, tot ajuda i serveix de “feed back”.
3. Menciona. Intenta mencionar i fer referències a altres usuaris en els teus tweets. Nomenar d’on has tret la informació no et fa més o menys important al contrari. Entre tots ens ajudem a millor la comunitat.
4. Seguir als seguidors. És important revisar sovint aquells usuaris que et comencen a seguir i estudiar els que poden ser aptes per la nostra marca, producte, etc. No es tracta de seguir a tothom perquè sí, sinó de seleccionar-los el millor possible, és important tenir més seguidors que usuaris als quals segueixes.

Com i quan publicar

1. Temps. És molt important controlar els temps de publicació entre tweet i tweet.
2. Horaris. Has de tenir en compte quins són els millors horaris per publicar, per exemple, entre setmana, caps de setmana, festius, etc.
3. Diferència horària. Depenent del públic al qual vulguis arribar has de tenir en compte la diferència horària que hi pot haver. La teva hora de publicació no ha de ser la mateixa que de visualització del destinatari.
4. Casos d’èxit. És convenient que cada cert temps tornis a publicar aquells posts que han tingut èxit en un passat, això si, canvia-li el títol i reformula el missatge. No es tracta de repetir-se, sinó de recordar.
5. Agenda. El millor és fer-se una petita agenda de com i quan publicar tenint en compte tots els punts anteriors.

Amb aquests dos apartats teniu una versió molt sistemàtica i sintàctica dels petits consells que us deixem perquè tingueu les eines bàsiques de Twitter. En el proper article, que serà la tercera i última part de les eines bàsiques de Twitter, us explicarem les males pràctiques en l’ús de la xarxa social i les eines per poder monitorirzar i analitzar-la.

Consells per utilitzar Twitter (Primera Part)

Actualment Twitter és una de les xarxes socials més bàsiques i fàcils d’utilitzar de les que existeixen actualment. Permet connectar-se al món amb milions d’usuaris a escala mundial en temps real, podem saber de què es parla en qualsevol moment i el més important, si es parla de nosaltres o no. Seguir una bona estratègia permetrà donar-nos a conèixer com a marca o de manera personal. Per tant, un compte a Twitter ben gestionat ens permetrà obtenir i compartir informació en temps real, desenvolupar campanyes de màrqueting, generar contingut, comentar, debatre i monitorar en tot moment la resposta a tots aquests aspectes.
Per tot això us donarem una sèrie de consells per al bon ús de Twitter, que us seran útils tant en el vostre perfil personal, com si voleu desenvolupar una marca.

Configuració

1. El nom del compte ha de ser fàcil: busca noms curs, fàcils de memoritzar, amb sentit i sobretot que identifiquen amb una o dues paraules el vostre perfil.
Els noms llargs o sobrenoms, dificulten la identificació i són complicats de memoritzar o transcriure.
Recorda: “menys sempre és més”

2. Personalitza adequadament el vostre compte: utilitzar fotos de perfil i capçalera pròpies, evita sempre copiar d’altres perfils i sobretot, si s’utilitzen fotos d’altres persones, demaneu sempre el consentiment de l’autor. És molt important no deixar mai l’avatar base de Twitter, això genera molta desconfiança.

3. Foto de perfil clara i descripció curta: Igual que el nom del compte, la foto de perfil us ha d’identificar a simple vista. Busca fotos clares que reflecteixin la teva marca o el teu perfil personal. Evita fotos de lluny, mal enfocades, o que no es reconegui el que vols donar a conèixer. Intenta no canviar la foto de perfil molt sovint, això provoca que els usuaris no t’identifiquin, pren-te el temps que sigui necessari per escollir-la. Igualment, la descripció ha de seguir el lema conegut per tots: “Curta, clara i concisa“.

4. URL: En cas de tenir un blog, web, o perfil extern de la teva marca, és important posar-lo a la descripció, t’ajudarà a obtenir un feedback, d’aquelles persones que visitin el teu perfil i generarà més visites.

Publicacions

1. Públic objectiu: És important identificar quin és o ha de ser el teu públic objectiu, és a dir, a qui vols arribar amb les teves piulades. Per tal d’arribar a aquest públic, les piulades han de tenir contingut de qualitat però sobretot, ser útils i d’interès per al teu públic.

2. Ajuda a aquells qui tenen dubtes: Una bona manera de crear contingut és ajudar a aquells usuaris que tenen dubtes o busquen informació tant del teu producte o marca com aquells que creguis que poden ser públic objectiu.

3. Comparteix altres perfils:
És aconsellable parlar també d’altres usuaris i marques. El teu perfil no és la veritat absoluta, ni és el millor (Això ho hem de tenir clar quan comencem a utilitzar Twitter). Repiular altres usuaris, anomenar marques, etc. Farà que els teus usuaris valorin el contingut que publiques i per tant genera confiança.

4. Crida l’atenció: Twitter sempre optimitza els seus recursos i els 280 caràcters dels quals disposes és un clar exemple. Les primeres paraules de la piulada han d’enganxar a l’usuari i cridar-li l’atenció.

5. Participa d’altres converses: Encara que creguis que no en saps prou o et fa vergonya, participa d’altres converses, fòrums, etc. Que creguis que poden ser d’interès pel teu nínxol de mercat o per al teu perfil. Amb l’ús del #hastag et serà molt fàcil trobar fils de converses interessants.

6. MAI automatitzis les respostes: No hi ha res pitjor que una resposta automàtica, l’usuari que la rep té la sensació de fredor i de què no respondràs el seu missatge. Pensa bé la resposta que donaràs, perquè sigui l’adequada, però sempre contesta personalment els missatges.


7. Llenguatge propi de Twitter: Has de tenir clar quin és el llenguatge que utilitza Twitter en el seu entorn, per tal de fer-ne un bon ús en els moments adequats, nosaltres et deixem aquí alguns exemples:

  • RT – Repiulada: està representat per dues fletxes en cercle i ens referim al reenviament d’un Tweet per part d’un altre usuari.
  • @ – Menció: Citem a un o més usuaris als qui escrivim la piulada.
  • # – Hashtag: S’utilitza per crear categories de paraules que determinaran la temàtica de la piulada.
  • DM – Missatge Directe: Els utilitzem per dirigir-nos a altres usuaris de manera directa i privada.
  • TT – Trending Topic: Són els temes que marquen tendència en un moment determinat i durant un període de temps més llarg del normal.

8. #Hastags: No per utilitzar molts hashtags la teva piulada serà millor, al contrari, tenir-ne molts farà que l’usuari perdi interès i costi d’entendre el missatge que volem transmetre. Amb 2-3 hashtags serà més que suficient.

9. Mida de les piulades: Segons les estadístiques les piulades que tenen més èxit i amb una mitjana més alt de repiulades són les que tenen entre 90 i 100 caràcters.

Fins aquí aquest primer post sobre Twitter i les coses a tenir en compte quan comenceu a utilitzar aquesta xarxa social. Sobretot per qualsevol dubte o aclariment no dubteu a posar-vos en contacte amb nosaltres a través del correu electrònic: teclacomunicació@gmail.com

Create your website at WordPress.com
Per començar